מבוקש בנאדם עם לב טוב

״אז תגידי, למה בנות מעדיפות חארות?״ 

זו הפעם הרביעית בתוך פחות מחודשיים שאני נשאלת את השאלה הזו בקבוצת בנים, כשאנחנו מדברים על יחסים.

השאלה הזו אוספת לתוכה הרבה כאב ותיסכול, בילבול וכעס (אגב, יש לה גם מקבילה נשית: ״למה בנים מעדיפים ביצ׳יות?״).

יש שקט בחדר.

תשמע, אני אומרת לו, כאילו רק שנינו יושבים שם – אף אחת לא מעדיפה חרא. כולנו, בנות ובנים וכולם, רוצים שיתנהגו אלינו יפה. שיאהבו אותנו, שיפרגנו לנו, שיצחקו איתנו שיבלו איתנו – אנחנו רוצים ורוצות ליהנות, לשמוח, להרגיש קירבה וביטחון.

יש פעילות שאני עושה בסדנאות שנקראת ״מכירה פומבית״. זה משחק כזה, שבו מקבלים כסף נייר ואפשר לקנות בו תכונות שונות של חבר או חברה. כל אחד וכל אחת יכולים בעצם ״להרכיב לעצמם״ חבר מהחלומות, חברה מושלמת. ממש כמו שמזמינים פיצה – בדיוק בדיוק לפי הטעם שלי: בצק דק או עבה, אדומה או לבנה, עם זיתים או תירס או אננס, בכל שילוב אפשרי.

נכון שבמציאות אני לא באמת יכולה להזמין בדואר חבר או חברה בהתאמה אישית כמו שקונים משהו סיני באינטרנט. אבל זה עוזר להבין מה באמת חשוב לי ועל מה אני מוכנה להתפשר. יש שם תכונות כמו: חכמה, ממשפחה טובה, עצמאי, רזה, ספונטני, מצחיקה, טוב לב, שאפתנית, צנוע, חברותי, חזקה, זורמת, בעל ביטחון עצמי ועוד המון המון תכונות. 

אתם רוצים לנחש מה התכונה הכי מבוקשת אצל בנות? -״חזק״, מישהו אומר. -״עשיר. בטוח שעשיר״ כמה חברה צועקים. -״חרמן״ זורק מישהו מהפינה וצוחק. -״גבוה וחתיך״ אומר אחד מהנמוכים בחבורה.

אז תשמעו, אני אומרת , התכונה הכי מבוקשת, זו שמשלמים עליה הכי הרבה, זו שרבות עליה ממש, היא – ״מראה אהבה״. ואתם יודעים מה באמת מעניין? זו גם התכונה הכי מבוקשת אצל בנים. הכי חשוב לנו לדעת ולהרגיש אהובות ואהובים. 

אז מאיפה בא העניין הזה של ״מעדיפות חראים״? מאותו מקום של ״תהיה גבר, תהיה קשוח״, ״קום, קום, לא קרה כלום, אל תבכה – מה אתה, ילדה?!״ ״אל תעני, תני לו לחכות, שחקי אותה קשה להשגה״ ״תני לו לרוץ אחריך, זה ישתלם לך״.

מהסרטים, מהסדרות, מהפרסומות האלה שמראות את הגבר הבודד מעשן ליד מדורה (סיגריה שהודלקה מענף בוער – אלא מה!), מהסטריאוטיפים האלה שמתנפלים עלינו כל כך מוקדם ומלמדים אותנו שגבר ״אמיתי״ הוא קשוח, מרוחק, שותק ובוטה. וזה מבלבל ומטעה וגורם לנו לטעות, לכאוב ולהכאיב.

״אבל מה עושים עם זה?״ שואל נער אחר.

מסרבים להשתתף במשחק הגרוע הזה, זוכרים כמה אתם טובים, וזוכרים שאף אחת לא מעדיפה חרא. נשמע פשוט? 

 

דילוג לתוכן